EtusivuHyvä tietääB2B-sähköpostimarkkinoinnin hyvä tapaLähettäjätieto

Lähettäjätieto

Markkinoiva yritys tulisi aina ilmetä viestin lähettäjätiedoista eli lähettäjäkentästä tai itse viestistä.

Näin tulee olla riippumatta siitä, käytetäänkö teknisessä lähettämisessä alihankkijaa. Sähköisen viestinnän tietosuojalain 28 §:n mukaan lähettäjätahon tulee selkeästi ilmetä viestistä. Saman pykälän mukaan on kiellettyä lähettää sellaista sähköpostimarkkinointia, jossa peitetään tai salataan lähettäjätaho ja jossa ei ole voimassa olevaa osoitetta, johon voi lähettää pyynnön markkinoinnin lopettamisesta.

 

Tämä ohjeistus on valmisteltu Suomen Asiakkuusmarkkinointiliiton (ASML, www.asml.fi) ja sen piirissä toimivien vastuullisten palveluntarjoajien toimesta. Ohjeistuksen teossa on otettu huomioon toimialakäytäntöjen ja viranomaisohjeistusten ohella henkilötietolaki ja sähköisen viestinnän tietosuojalaki.