EtusivuHyvä tietääB2B-sähköpostimarkkinoinnin hyvä tapaViestin markkinointiluonne

Viestin markkinointiluonne

Viesti on vastaanotettaessa tunnistettava markkinoinniksi eli otsikon ja muun sisällön tulisi ensisilmäyksellä ilmentää viestin markkinointiluonnetta.

Sähköisen viestinnän tietosuojalain 28 §:n mukaan sähköpostimarkkinointi on vastaanotettaessa tunnistettava selvästi ja yksiselitteisesti markkinoinniksi. Säännös koskee myös B2B-sähköpostimarkkinointia. Saapuneesta sähköpostin tulisi siihen tutustuttaessa mahdollisimman varhaisessa vaiheessa ilmentää viestin markkinointiluonnetta. Viestin otsikkoa tai muita elementtejä ei saa käyttää harhaanjohtavasti.

 

Tämä ohjeistus on valmisteltu Suomen Asiakkuusmarkkinointiliiton (ASML, www.asml.fi) ja sen piirissä toimivien vastuullisten palveluntarjoajien toimesta. Ohjeistuksen teossa on otettu huomioon toimialakäytäntöjen ja viranomaisohjeistusten ohella henkilötietolaki ja sähköisen viestinnän tietosuojalaki.